PL PL
Ile spać w ciąży? Spanie w ciąży pod lupą naukowców.

Spanie w ciąży jest niezmiernie ważne dla dziecka i dla mamy.

Badania na 1272 zdrowych kobietach w ciąży, które zostały przeprowadzone przez Swedish Medical Center w Seattle pomiędzy grudniem 2003 a Lipcem 2006 roku dowiodły, że brak odpowiedniej ilości snu w ciązy podnosi ryzyko wysokiego ciśnienia krwi oraz wystąpienia stanu przedrzucawkowego w trzecim trymestrze.

O ile długość spania nie miała większego wpływu na poziom ciśnienia krwi w pierwszych dwóch trymestrach, to w trzecim symestrze zauważono bezpośrednie powiązanie.

Kobiety, które w trzecim trymestrze spały mniej niż 6 godzin w nocy miały średnio o 3,72 mm/Hg wyższe ciśnienie krwi od tych, które spały 9 godzin. Nawet kobiety, które spały średnio 7-8 godzin nocą miały ciśnienie o 2,43 mm/Hg wyższe od kobiet, które spały 9 godzin.

Natomiast zbyt dużo snu w ciąży też nie jest wskazane, gdyż badania wykazały, że te kobiety, które spały w nocy więcej niż 10 godzin miały ciśnienie podwyższone o 4,21 mm/Hg.

Badania wykazały również, że u kobiet,  które spały mniej niż 5 godzin w nocy ryzyko stanu przedrzucawkowego wzroslo wiecej niz 9,5 raza! Natomast u kobiet, które spały powyżej 10 godzin to ryzyko wzrosło więcej niż dwukrotnie. 

Dlatego też optymlna ilość godzin snu w nocy to 9 godzin. Tylko jak tego dokonać? Senmata pomoże w wygodnym ułożeniu ciała, natomiast to nie gwarantuje, że zapadniemy w błogi sen. Lekarze zalecają unikanie jakichkolwiek napojów z kofeiną (uwaga! czarna herbata też ją zawiera), picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia oraz ćwiczenia fizyczne dla kobiet w ciąży.

Więcej informacji na temat spania w ciąży po angielsku tutaj.

Abstrakt z badania wykonanego w Center for Perinatal Studies, Swedish Medical Center, Seattle, USA  tutaj

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel